BMW i8 Roadster.
Może nie usłyszycie, jak nadjeżdza… ale z pewnością nie przeoczycie, kiedy będzie Was mijał. “Stworzenie sportowej, miejskiej hybrydy” autorstwa Michaela Engela z Bawarii.
Może nie usłyszycie, jak nadjeżdza… ale z pewnością nie przeoczycie, kiedy będzie Was mijał. “Stworzenie sportowej, miejskiej hybrydy” autorstwa Michaela Engela z Bawarii.
BMW przechodzi najśmielsze oczekiwania swoich odbiorców. I nie mam na myśli owej stereotypowej grupy użytkowników rozmiłowanych w paleniu gumy i nie mających nawet czasu, by włączyć kierunkowskaz…
Światło dzienne ujrzała wizja w pełni elektrycznego SUV. I muszę przyznać, że jest to mokry sen projektanta nadwozi. Zanim zaczniesz kręcić głową z politowaniem, spójrz na zdjęcia…
Picasso kiedyś powiedział, że artysta nigdy nie jest w stanie skończyć swojego dzieła. Jeśli uzna je za skończone – zabija je. Uważam, że podobny mechanizm możemy odszukać w motoryzacji.
Koncerny starają się kreować indywidualny język stylistyczny, aby tworzyć więź z odbiorcą. Zwykle ogranicza się to do rzeźby atrapy grilla czy kształtu reflektorów. Ale jedna marka wyróżnia się w szczególny sposób. To producent, który fundament relacji z odbiorcą zbudował na modelu zaprezentowanym w 1963 roku. Źródła bryły odnajdziemy znacznie wcześniej, gdyż inspiracji do powstania 911 (o jej stylistyce będzie ten felieton) należy szukać w modelu 356 z 1948 roku.
Dorastając w Miami, FL, Alfonso Albaisa – szef działu projektowego INFINITI – sądził, że auta powstają w miejscu podobnym do fabryki ciastek. Wizyta jednego z klientów w biurze architektonicznym jego ojca, zmieniła ten światopogląd. Emocje i inspiracje zjawiskami optycznymi, są nieodłącznym elementem procesu projektowego marki. Zobaczcie jak prezentuje się INFINITI Q50S 3.5 Hybrid.
Keep Reading
Najważniejszym elementem Lexus LC500 jest moment zaskoczenia u wszystkich uczestników ruchu. Widzą stateczną łyżwę w logo, które działa uspokajająco i wprowadza w delikatne lenistwo. Po chwili nie mogą się otrząsnąć z szoku, kiedy ich zostawiacie za sobą w kłębach dymu, ognia i ryku silnika.
Keep Reading
Zastanawialiście się kiedyś, jak musiały się czuć osoby widzące pierwszy rower, automobil, maszynę latającą, parowóz? Jakie emocje pojawiały się w ich umysłach, sercach? Przerażenie, fascynacja, pragnienie poznania tego doświadczenia?
Na pewno nie raz słyszeliście rozmowy skupione na tym kto, gdzie, co założył, jak wyglądał, a ta nowa kolekcja… Kiedy spotykają się projektanci samochodów, tematy rozmów mają podobny wymiar. Z tą różnicą, że skupiają się wokół środków transportu.
Keep Reading
Znacie to uczucie, kiedy coś zadziała na Was tak intensywnie, że nie możecie przestać myśleć o tym przez długi czas? To może być obraz zobaczony w galerii, przeczytana książka, obejrzany film, a nawet zdanie wypowiedziane w rozmowie. Wierzę, że w tych bodźcach jest coś pierwotnego, coś w rodzaju kodu, który oddziałuje na nas tak silnie. Schemat, dzięki któremu można tworzyć rzeczy ogólnie uznawane za piękne?
Inspiracja do powstania koncepcji Serii 8 BMW czerpana jest z dziedzictwa stylistycznego Marki. Z łatwością można odnaleźć źródła w modelach z8 czy poprzedniej generacji serii 8. Nie sądzę, aby potraktowane było jako przesadne, jeśli doszukiwałbym się tu korelacji z i8. Co charakterystyczne dla wspomnianych modeli – jak również typowe dla marki- to zawarty w nich solidny ładunek emocjonalny.
Keep Reading
„Spectre” – film, na którego polską premierę bilety wyprzedano na długo przed nią. Jednych przyciąga postać agenta 007, innych pojawiająca się w tej części Monica Bellucci. Mnie – pojawiające się w nim samochody.